جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

رولبرینگ چیست

ارایه اطلاعات قطعات صنعتی انواع ماشین

رولبرینگ چیست

۲۰ بازديد

رولبرینگ ها یکی دیگر از ابزار و قطعاتی هستند که در صنایع گوناگون ، ماشین آلات تولیدی و مصرفی کاربرد بسیاری دارند.رولبرینگ‌ها دارای فرق زیادی با بلبرینگ ها نبوده کارایی هر دو نسبتاً برابر است .رولبرینگ سوزنی،رولبرینگ مخروطی،رولبرینگ استوانه ای  ، رولبرینگ بشکه ای انواع رولبرینگ می شود

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

بر خلاف بلبرینگ ها، رولبرینگ ها تنها قادر به تحمل بارهای شعاعی هستند. آنها می توانند بارهایی با وزن های زیاد را به راحتی جا به جا و تحمل نمایند.تفاوت اصلی رولبرینگ و بلبرینگ ،  تحمل و مقاومت آنها در برابر میزان بار تحمیل شده میباشد. بطور کلی، فشار وارد شده برانواع رولبرینگ ها و بلبرینگ ها به دو صورت شعاعی و محوری میباشد که با توجه به  نوع آنها  در صنایع مختلف و ماشین آلات و دستگاه های گوناگون بکار گرفته می شوند .

اجزای اصلی رولبرینگ

حلقه یا کنس داخلی-حلقه یا کنس بیرونی ( خارجی)-قفسه-قفسه های بیرینگ ها معمولا جنس های متفاوتی دارند و با شکل مختلفی میتوانند در بیرینگ ها وجود داشته باشند.

این امکان هم وجود دارد که برخی بیرینگ ها فاقد قفسه باشند البته چون به هنگام کار ساچمه ها  با هم برخورد میکنند  و باعث اصطکاک زیاد میشوند ، معمولا بیرینگ های فاقد قفسه در سرعت های پایین مورد استفاده قرار میگیرند.

و چنانچه نیاز به بیرینگی داشته باشیم که در سرعتهای بالا کار کند الزاما میبایست ازبیرینگهایی استفاده نماییم که دارای قفسه باشند.

قیمت بلبرینگ و خرید بلبرینگ در فروشگاه تهران فرگام با بیش از سه دهه فعالیت اقتصادی و تجاری در عرصه واردات ، توزیع و فروش بلبرینگ ها ، رولبرینگها، یاتاقان های صنعتی و کشاورزی ، کاسه نمد، ساچمه، تسمه و زنجیرهای صنعتی و کشاورزی و لینیر و بال اسکرو و انواع گریس های صنعتی و نسوز و...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.